LEKCIJA PĀRCELTA UZ APRĪLI: “Amigo” aicina vecākus un pedagogus uz lekciju par digitālo ierīču veselīgu lietošanu

Aizvadītajā gadā Alūksnes novada pašvaldība Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas rīkotajā konkursā “Ģimenei draudzīga pašvaldība” kā vienu no balvām saņēma iespēju organizēt lekciju pirmsskolas un sākumskolas bērnu vecākiem un pedagogiem par digitālo ierīču veselīgu lietošanu, ko dāvina kompānija “Amigo”.

 Lekcija PĀRCELTA UZ 24. APRĪLI pulksten 18.00 Alūksnes pilsētas sākumskolas telpās. To apmeklēt aicināts jebkurš Alūksnes novada pirmsskolas un sākumskolas bērnu vecāks un pedagogs. Ja vēlaties apmeklēt minēto lekciju, lūdzam iepriekš pieteikties, rakstot uz e-pastu sakumskola@aluksne.lv.

 Lekcija paredzēta ģimenēm un skolotājiem, lai iedrošinātu veidot noturīgus un veselīgus paradumus digitālo ierīču izmantošanā. To ir izstrādājis skolu psihologs Edmunds Vanags, balstoties uz jaunākajiem pētījumiem, literatūru un praksi bērnu audzināšanā. Savukārt lekcijas vadīs “Amigo” vēstneši – skolu psihologi un sociālie pedagogi visos Latvijas reģionos.

 Digitālās ierīces ir kļuvušas par ikdienas sastāvdaļu ikvienā ģimenē, taču daudzās no tām regulāras diskusijas ar bērniem rodas par pārāk ilgu sēdēšanu ekrānā. Vecāki ir noraizējušies arī par bērnu drošību internetā, jo viņi nespēj izsekot līdzi bērnu dzīvei virtuālajā pasaulē. Būtiskākais, kas neļauj situāciju sakārtot – ģimenēs trūkst noturīgu noteikumu, kas veidotu līdzsvarotu dažādu ierīču izmantošanu ar pārējiem pienākumiem ģimenē. “Amigo” pētījumā “Laimes indekss” 78% vecāku apgalvoja, ka ir pārrunājuši ar bērniem tehnoloģiju lietošanas noteikumus, tomēr tikai 57% no bērniem atzina, ka ir par šādiem noteikumiem informēti. Tas rada nopietnu izaicinājumu vecākiem – kā palīdzēt saviem bērniem un kā vienoties par digitālo ierīču noteikumiem, lai bērni būtu gatavi tos pieņemt.

 Lekcijās vecāki iegūs atbildes uz šādiem jautājumiem:

  • kādi ir veselīgi viedierīču lietošanas paradumi,
  • kā novērtēt pašreizējo situāciju ģimenē,
  • kā radīt pārmaiņu plānu, kas darbojas,
  • kā soli pa solim ieviest jaunos noteikumus,
  • kāpēc ir svarīgi arī konteksta noteikumi vides uzlabošanai,
  • un kāda ir vecāku atbildība šajā procesā.