Trauksmes celšanas likums, kas stājās spēkā 2022. gada 4.februārī, nosaka ikvienam tiesības celt trauksmi publiskajā un privātajā sektorā par darba vidē novērotu sabiedrības interešu apdraudējumu.
Trauksmes celšana – iespēja ikvienam veicināt likumīgu, godprātīgu, atklātu un pārredzamu iestādes darbību, izmantojot tiesības brīvi paust savu viedokli.
Trauksmes cēlējs – fiziskā persona, kura sniedz informāciju par iespējamu pārkāpumu, kas var kaitēt sabiedrības interesēm, ja persona šo informāciju uzskata par patiesu un tā gūta, veicot darba pienākumus vai dibinot tiesiskās attiecības, kas saistītas ar darba pienākumu veikšanu.
Trauksmes celšanas ziņojumu kompetentajai institūcijai var iesniegt:
- ar elektroniskās formas starpniecību tīmekļvietnē www.trauksmescelejs.lv
- aizpildot veidlapu un sūtot to uz institūcijas trauksmes celšanas e-adresi, pa pastu vai iesniedzot klātienē
- aizpildot Alūksnes novada pašvaldības trauksmes cēlēja ziņojuma veidlapu un nosūtot to Alūksnes novada pašvaldības atbildīgajām kontaktpersonām trauksmes celšanas jautājumos.
Alūksnes novada pašvaldības atbildīgās personas (kontaktpersonas) trauksmes celšanas jautājumos:
Pašvaldības izpilddirektors Ingus BERKULIS, e-pasts ingus.berkulis@aluksne.lv, tālrunis 28686707
Pašvaldības izpilddirektoru trauksmes celšanas jautājumos aizvieto Centrālās administrācijas Kancelejas vadītāja Viktorija AVOTA, e-pasts dome@aluksne.lv; tālrunis 26670189.
Trauksmes cēlēja ziņojuma iesniegšanas, saņemšanas, reģistrēšanas un ziņojuma izskatīšanas kārtība Alūksnes novada pašvaldībā noteikta noteikumos “Iekšējā trauksmes celšanas sistēma Alūksnes novada pašvaldībā”, apstiprināti ar domes priekšsēdētāja 24.11.2022. rīkojumu Nr. ANP/1-6/22/381.