10. GRUPAS “LAIMĪGĀS ZEMES” BĒRNI – “VISIEM KOPĀ IR LABĀK!” - Alūksnes novads

10. GRUPAS “LAIMĪGĀS ZEMES” BĒRNI – “VISIEM KOPĀ IR LABĀK!”

Katru nedēļu grupā notiek pārmaiņu procesa “Līderis manī” nodarbības. Ievadnodarbībās bērni izteica savas domas, kas ir līderis, vai visi var būt līderi. Pārrunājām, kā es varu kļūt par līderi, ko dara līderi, kā tas izpaužas mūsu grupā. Nonācām pie secinājuma, ka par līderi var kļūt ikviens. Grupā katrs bērns mums ir svarīgs, kopā mēs varam izdarīt vairāk. Veicām labo darbu – savācām zīles zvēriņiem.

Grupā tika izveidots paradumu koks – Ozols ar bērnu fotogrāfijām. Secinājām, ka mūsu grupa ir viena liela ģimene un vienojāmies, ka to varētu simbolizēt sirsniņa. Vai “Laimīgās zemes” bērni var būt laimīga grupa, kā mēs par to varētu pārliecināties? Veidojām sarunas par tēmu ”Mūsu grupa – ģimene”. Bērni stāstīja, kas jāievēro, lai mēs attīstītu laimīgu grupu – veidojām vienu sirsniņu no daudzām mazām, bērni pierakstīja savu vārdu. Tā simbolizē mūsu grupas sirsniņu. Atkārtojām grupas noteikumus, bērni pastāstīja, kur tos var redzēt grupā.

“Līderis manī” nodarbībās bērni stāstīja par saviem paradumiem mājās un grupā. Iepazinās ar septiņiem paradumiem, izspēlējot situācijas, kas palīdz būt efektīviem, uzzinājām, kādi programmas tēli, dzīvnieki palīdzēs apgūt šos paradumus. Klausījās informāciju, ko dzīvnieki mīl darīt un stāstīja, ko pašiem patīk darīt. Esam iepazinuši 1. paradumu – Esi proaktīvs. Noskaidrojām, kas ir atbildība. Bērni izteica savas domas, kā atbildīgi rīkoties dažādās situācijās. Mācījās ieturēt pauzi – STOP, tad atbildēt uz jautājumu. Stāstīja “Es esmu atbildīgs(a), jo ……”. Tika pārrunātas situācijas, kas notikušas grupā, bērni klausījās un izteica savas domas par uzvedības noteikumiem bērnudārzā, kā pareizi rīkoties. Kā rīkotos līderis?

 

Vienā no nodarbībām bērni vēroja sevi spogulī un zīmēja savu portretu ar nosaukumu ”Es – līderis”. Pārrunājām, kā veicās ar gatavošanos grupas pasākumam “Skudriņa Kāpēcīte”, vai mēs sasniedzām to, ko vēlējāmies, kādas bija bērnu, vecāku emocijas. Grupas dežuranti apgūst prasmes vadīt rīta apli, iepazīstināt ar dienas gaitu, būt palīgiem grupas skolotājai, šādi apgūstot līdera prasmes. Bērni mācās vadīt grupas draugiem rotaļas, aicinot ievērot spēles noteikumus.

Vērojām grupas sienas, bērni stāstīja, kas uz tām atrodas, kāda informācija. Izteica savas domas, ko vēlētos redzēt uz mūsu sienām, kāpēc nomainās attēli. Rosinājām padomāt, ko teiktu sienas, ja prastu runāt, par mūsu grupu. Vērojām attēlu ar durstīgo dzeloņcūku, tās istabu un izteicām, kādu padomu dotu dzeloņcūkai.

Vienojāmies par grupas mērķi – Visiem kopā ir labāk! Bērni stāstīja, kāda ir  viņa loma,  pienākumi mājās, kāda loma, kas vislabāk padodas bērnudārzā.

Pārmaiņu procesa “Līderis manī” nodarbību aktivitātēs turpināsim ietvert tēmas par  sadarbības prasmēm, draudzību, cieņu, līdzjūtību, trenēsim  uzmanību un centību, attīstīsim uzstāšanās prasmes.

Sagatavoja: 10.grupas skolotājas Indra FRUNZA, Agnese SPRICE

Foto no grupas skolotāju arhīva.

Skip to content