Alūksnes novada pašvaldības domes 24. novembra sēdē deputāti pieņēma lēmumu par finansējuma piešķiršanu valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru izveides līdzfinansēšanai.
Pašvaldība jau ir informējusi, ka no 2023. gada 1. janvāra bibliotēkas pagastos kļūs par klientu apkalpošanas centriem, kur iedzīvotāji varēs iesniegt iesniegumus, saņemt dažādu informāciju, vērsties pēc padoma pašvaldības jautājumos, kā arī saņemt palīdzību valsts iestāžu pakalpojumu pieprasīšanā.
Lai bibliotēkām nodrošinātu nepieciešamo aprīkojumu, pašvaldība Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā iesniedza projektus par jaunu novada nozīmes Valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru izveidi. Projekti ir atbalstīti – 70% līdzekļu klientu apkalpošanas centru izveidei būs no valsts budžeta, 30% līdzfinansēs pašvaldība.
24. novembra sēdē pašvaldības dome piešķīra 16 570 EUR valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru izveides līdzfinansējumam.
Līdz brīdim, kad būs iegādāts nepieciešamais aprīkojums, iekārtotas telpas, apmācīti bibliotekāri un novada nozīmes Valsts un pašvaldības vienotie klientu apkalpošanas centri bibliotēkās darbu varēs sākt, no 1. janvāra bibliotēkas pagastos strādās kā pašvaldības klientu apkalpošanas punkti.
Šobrīd Alūksnes novadā jau strādā divi Valsts un pašvaldības vienotie klientu apkalpošanas centri – Alūksnē un novada nozīmes centrs Pededzes bibliotēkā.
Evita Aploka,
Alūksnes novada pašvaldības
Centrālās administrācijas sabiedrisko attiecību speciāliste