Kopš šī gada sākuma ikvienam ir iespēja izvēlēties par labu drošai elektroniskai saziņai ar valsts un pašvaldību iestādēm, jo valsts ir ieviesusi e-adresi.
E-adrese risinās vairākus būtiskus jautājumus, piemēram, to, ka vairāk nekā 70 tūkstošiem Latvijas iedzīvotāju (pēc Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas datiem) nav fizisku pastkastīšu, un cilvēkiem bieži vien atšķiras deklarētā un reālā dzīvesvieta, kā arī to, ka liels skaits Latvijas valstspiederīgo ilgstoši uzturas ārzemēs. Savukārt iestādēm tā būs iespēja ekonomēt līdzekļus.
No šī gada ikvienam iedzīvotājam un uzņēmējam ir iespēja portālā www.latvija.lv izveidot savu elektronisko adresi, darot valstij zināmu, ka turpmāk viņš ar valsts un pašvaldību iestādēm vēlas sazināties tikai elektroniski. Iedzīvotājiem e-adrese būs brīvprātīga, bet uzņēmējiem e-adreses lietošana no 2020. gada 1. janvāra būs obligāta.
E-adrese ir personas digitālā pastkastīte. Izvēloties e-adreses lietošanu, tajā turpmāk persona saņems valsts un pašvaldību sūtītās elektroniskās vēstules, kas aizstās ierakstītas pasta vēstules. Saskaņā ar Paziņošanas likumu, dokuments, kas nosūtīts uz oficiālo elektronisko adresi, uzskatāms par paziņotu otrajā darba dienā pēc tā nosūtīšanas.
Lai sāktu lietot (izveidotu) e-adresi, cilvēkam ir jāpiesakās tās izveidei, izmantojot tam paredzētu speciālu formu “E-adreses pieteikuma forma” portālā www.latvija.lv. Jāņem gan vērā, ka, lai pieteiktos e-adreses lietošanai, būs nepieciešams apliecināt savu identitāti ar vienu no šiem līdzekļiem: eID karti vai eParaksts mobile.
Iedzīvotāji un uzņēmēji var piekļūt savai e-adreses pastkastītei portālā Latvija.lv, spiežot uz “Mana darba vieta”. Lai apliecinātu savu identitāti, cilvēkam būs jāizmanto eID karte vai eParaksts Mobile. Ar bankas identifikāciju e-adresei nevar piekļūt, jo pagaidām neviena banka nav izgājusi likumā noteikto drošības sertifikāciju.
Vairāk informācijas par e-adresi: https://mana.latvija.lv/e-adrese/