27. novembrī norisinājās skolēnu konkurss “Mēs – Alūksnes novada nākotnei”. Konkurss notika neierastā vidē – tiešsaistes platformā ZOOM, kļūstot par izaicinājumu gan organizatoriem, gan dalībniekiem. Konkursā piedalījās komandas no četrām Alūksnes novada izglītības iestādēm. Vērtēšana notika divās klašu grupās: 7.-9. un 10.-12. klašu grupās. Žūrijas komisiju šogad veidoja Alūksnes novada domes priekšsēdētāja vietnieks Aivars Fomins, LLKC Alūksnes daļas uzņēmējdarbības konsultante Sarmīte Svilāne, biedrības “Alūksnes lauku partnerība” valdes priekšsēdētāja un Alūksnes novada pašvaldības uzņēmējdarbības atbalsta speciāliste Māra Saldābola.
7.-9. klašu grupā skolēniem konkursa uzdevumi bija jāizpilda tiešsaistē vai savā datorā, kā arī bija jāprezentē sagatavotie mājasdarbi par kādu no profesijām tiešsaistē vai jau sagatavotā videofailā. Konkursa uzdevumi bija saistīti ar karjeras izglītību, profesijām un loģisko domāšanu. Savukārt 10.-12. klašu grupas uzdevums bija izveidot biznesa plānu biznesa idejas realizācijai Alūksnes novadā. Biznesa plāni tika prezentēti tiešsaistē, un ikvienam vērtēšanas komisijas loceklim bija iespēja uzdot jautājumus.
Konkurss deva iespēju pārbaudīt skolēnu zināšanas par profesijām un uzņēmējdarbību.
Vērtēšanas komisija ir vienisprātis, ka tikai ar skolēnu zināšanu pārbaudi, konkursa veidā ir par maz, lai veicinātu skolēnu uzņēmējspējas. Ir nepieciešams praktisks darbs ar skolēniem, kas veidotu izpratni par uzņēmējdarbībai nepieciešamajām zināšanām un resursiem, lai attīstītu loģisko domāšanu un izglītotu par uzņēmējdarbības pamatiem.
Konkursa vērtēšanas komisija noteica šādas uzvarētāju komandas:
7.-9. klašu grupā:
- vieta – ĒRMANĪŠI (Malienas pamatskola)
- vieta – JAUTRIE PRĀTI (Alekseja Grāvīša Liepnas pamatskola)
- vieta – KONDITORES (Ernsta Glika Alūksnes Valsts ģimnāzija)
10.-12. klašu grupā:
- vieta – DIA CELŽA (Ernsta Glika Alūksnes Valsts ģimnāzija)
- vieta – BETMENI ( Alūksnes novada vidusskola)
Konkursa organizators pateicas skolēniem par interesi un dalību konkursā, izglītības iestādēm par atbalstu un konkursa vērtēšanas komisijai par darbu.