MARTS – ŪDENS MĒNESIS! - Alūksnes novads

MARTS – ŪDENS MĒNESIS!

Marts ir pirmais pavasara mēnesis, ko sagaidām, gan ar lietu, gan iespaidīgiem puteņiem, vēju, tomēr kaut kur pa vidu visam savus starus iespīdina arī saulīte, un viss sāk atgādināt siltu un patīkamu pavasari…

Arī 8.grupas divgadnieki, skolotāju iedrošināti un pavadīti, iepazina ūdens īpašības, dažādus agregātstāvokļus un mācījās nosaukt un atpazīt, kur dabā var redzēt sasalušu, cietu ūdeni – lāstekās, kupenās, ledus sasalumos un kur mēs varam ieraudzīt un pamanīt šķidru ūdeni – peļķēs. Katru nedēļu, pētot, ejot dabā, iepazināmies ar ūdens nepieciešamību un izmantojamajiem veidiem Tajā pašā laikā iepazināmies, turpinājām saskatīt,  kur ūdens nepieciešams, kur to izmantojam, un ko vēl varam darīt ar ūdeni, kā varam taupīt ūdeni savā ikdienas dzīvē.

Esam Ekoskola un par vides jautājumiem ar bērniem, protams, vecumam atbilstošā veidā, runājam un darbojamies jau no mazotnes un, galvenais, bērni praktiskās, videi draudzīgās rīcības dārziņā mācās no pieaugušajiem – skolotājiem, skolotāju palīgiem.

Pirmā marta nedēļa pagāja, iepazīstot, kur ūdeni izmantojam, ko varam ar to iesākt. Bērni jau prata paši nosaukt, ka to izmantojam pārtikā, padzeroties, vārot dažādus ēdienus, laistot puķes, daži pat bija pamanījuši, ka varam arī mazgāt grīdas un izmantot uzkopšanas darbos. Darbojāmies ūdens centrā ar ūdeni, bija iespēja izmēģināt dažādas ūdens aktivitātes.  Protams, ienesām  grupā sniegu, izpētījām – tīrs, netīrs, kas ar to notiek. Liels prieks bija eksperimentēt ar krāsām un ūdeni.

Otrajā nedēļā turpinājām sarunu un darbošanos ar ūdeni, kur tas mums nepieciešams. Sējām un stādījām dažādus augus- sīpolus, zirņus, saulespuķes. Mācījāmies tos apkopt, pamanīt, kad tos nepieciešams aplaistīt, parūpēties par tiem. Bērniem tiešām bija prieks un rūpes par savu un citu stādiņiem, atnākot uz bērnudārzu tos aplūkoja un apsprieda ar saviem grupas draugiem.

Trešajā nedēļā vērojām un mācījāmies noteikt laikapstākļus dabā, vērojot pa logu, ierodoties bērnudārzā, gan ejot pastaigā. Rosinājām pašiem pastāstīt par novēroto, apgūt jaunus vārdus – līst lietus, smidzina, mākoņains, spīd saule, peļķes un citus.  Paši krāsojām un veidojām dekorus grupai, kā arī mācījāmies nokrāsot savu plaukstu, to nospiest, un visiem kopā izveidot lietus mākoņus grupai. Mācījāmies sadarbības prasmes, atbalstīt vienam otru.

Marta pēdējā nedēļa ir pienākusi pēc garā ūdens izpētes mēneša, un iepazīstot visu, kas mums ir apkārt saistībā ar ūdeni, varam arī pievērsties akvāriju pētīšanai gaitenī un  savā grupā. Aplūkojām, mācījāmies nosaukt krāsas, kādās ir zivis, skaitījām, rosinājām nosaukt un pamanīt, kuras ir vienādas, kuras lielākas kuras mazākas, tādā veidā arī piesaistot gan matemātiku, gan valodas prasmes.  No šī vērojuma iespaidojoties, katram arī tapa savs individuālais un unikālais akvārijs.

Marta mēnesis pagājis ar jauniem iespaidiem, zināšanām, un iegūtu prieku par padarīto.  

MARTS – ŪDENS MĒNESIS! MARTS – ŪDENS MĒNESIS! MARTS – ŪDENS MĒNESIS! MARTS – ŪDENS MĒNESIS!

Sagatavoja: 8.grupas skolotājas  Laura MIHAILOVA, Sanita DRUNKA.

Skip to content