Atklātā Konkursa ”Latvijas labākais tirgotājs 2021” nolikums - Alūksnes novads

Atklātā Konkursa ”Latvijas labākais tirgotājs 2021” nolikums

KONKURSA MĒRĶIS

Sekmēt pašvaldību iedzīvotāju saņemto preču un pakalpojumu kvalitāti. Popularizēt valsts labāko ražošanas uzņēmumu preci. Veicināt pircēju un apmeklētāju apkalpošanas standartu un kultūras uzlabošanu uzņēmumā, vienlaikus paaugstinot tirdzniecības, ēdināšanas un pakalpojumu nozares uzņēmēju piedāvātā servisa kvalitāti, motivējot apkalpojošā personāla individuālo ieguldījumu.

KONKURSA RĪKOTĀJI

  • Latvijas pilsētu un novadu pašvaldības, – kārta;
  • Latvijas Tirgotāju asociācija (LTA), sadarbībā ar Latvijas Pašvaldību Savienība (LPS), – 2. kārta.

KONKURSA DALĪBNIEKI

Jebkurš Latvijas tirdzniecības, ēdināšanas un pakalpojumu uzņēmums.

KONKURSA RĪKOŠANAS PAMATPRINCIPI

Konkurss tiek rīkots kā atklāts, demokrātisks bezpeļņas pasākums. Konkursa organizēšanas tāmi un norises kārtību apstiprina Latvijas Tirgotāju asociācija (LTA) padome.

KONKURSĀ PIESAKĀMO OBJEKTU KLASIFIKĀCI

Tirdzniecības objekti

 Tirdzniecības objekti

 

 

1.

Pārtikas preču veikali

 

 

2.

Rūpniecības preču veikali

 

 

3.

Jaukto preču veikali

Mazie veikali

Mazie veikali

Mazie veikali

Veikali

Veikali

Veikali

Lielveikali

Lielveikali

Lielveikali

Atlaižu veikali

 

 

 

 

 

4.

Specializētie veikali

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

Vietējie objekti

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

Tirdzniecības tīkli

sadzīves tehnikas veikali

grāmatu veikali

būvmateriālu veikali

dārzkopības veikali

trauku veikali

dzērienu veikali

lietišķās mākslas izstrādājumu veikali

lietoto preču veikali

labdarības

eko veikali

pārējo preču veikali

 

7.

 

Tirdzniecības centri

 

8.

Diž veikali (platība virs 3000m2)

 

9.

Tirgi un paviljoni, ielu tirdzniecības vietas

10

Ielu tirdzniecības vietas

11

Degvielas uzpildes stacijas

12.

Kioski

 

 

13

Lidostas, dzelzceļa stacijas, autoostas

 

 

14.

 

 

E- veikali

 

 

Vietējās Lidostas, dzelzceļa stacijas, autoostas

Nacionālās Lidostas, dzelzceļa stacijas, autoostas

 

Tirdzniecības klasifikācijas skaidrojumi

  • mazie veikali ir tirdzniecības objekti ar tirdzniecības zāles platība līdz 100 m2;
  • veikali ir pašapkalpošanās tirdzniecības objekti, ar tirdzniecības zāles platību līdz 400 m2;
  • lielveikali ir mazumtirdzniecības pašapkalpošanās objekti ar tirdzniecības zāles platību virs 400 m2;
  • specializētie veikali ir noteiktu preču grupu tirdzniecības objekti;
  • kioski ir objekti ar tirdzniecības platību līdz 15 m2 ;
  • paviljoni ir objekti ar platību līdz 30 m2;
  • e-veikals ir pārtikas un nepārtikas preču tirdzniecība tiešsaistē;
  • tirdzniecības centri ir kompleksi, kas sastāv no dažādu uzņēmumu tirdzniecības objektiem;
  • vietējie objekti ir nelieli tirdzniecības, ēdināšanas vai pakalpojumu objekti, kas izveidoti kādā uzņēmumā (fabrika, noliktava, birojs), un to darbība ir neatkarīga no uzņēmuma pamatdarbības.

Ēdināšanas objekti

Ēdināšanas objekti

1.

Restorāni

2.

Viesnīcu restorāni

3.

Bāri

4.

Ēdnīcas bistro

5.

Krogi

6.

Ēdināšanas objektu tīkli

7.

Ielu ēdināšana (street food)

8.

Kafejnīcas, kafetērijas

 

 

 Ēdināšanas klasifikācijas skaidrojumi

  • restorāni ir ēdināšanas objekti ar plašu ēdienu un dzērienu klāstu, viesmīļu apkalpošanu, dažādiem papildus pakalpojumiem (dzīvā mūzika, priekšnesumi utt.);
  • viesnīcu restorāni ir restorāni viesnīcās;
  • bāri ir ēdināšanas objekti, kas pamatā tirgo bāra produkciju, – kokteiļus, citus dzērienus, dažādas uzkodas pie kokteiļiem un dzērieniem, apkalpošana pie bāra letes, var būt izklaides programmas;
  • specializētie objekti ir ēdināšanas objekti, kas piedāvā noteiktu nacionālo virtuvi vai noteiktu ēdienu satura (zivju, veģetārie utt.) pamatgrupu;
  • krogi ir ēdināšanas objekti, kas pamatā darbojas atbilstoši nacionālām īpatnībām (virtuve, noformējums, mūzika utt.);
  • ceļmalas krogi ir ēdināšanas objekti, kas paredzēti autobraucēju apkalpošanai, patstāvīgi vai iekārtoti motelī, degvielas uzpildes stacijā vai citā būvē pie autoceļiem;
  • ēdnīcas, bistro ir ātrās ēdināšanas objekti, kuru galvenais uzdevums, – ātri un kvalitatīvi paēdināt apmeklētājus;
  • kafejnīcas, kafetērijas ir ēdināšanas objekti, kas piedāvā kafiju un citus karstos dzērienus plašā sortimentā ar attiecīgiem ēdieniem;
  • ēdināšanas objektu tīkli ir vienam uzņēmumam Latvijā piederoši vismaz 3 viena tipa

Pakalpojumu objekti

Pakalpojumu objekti

 

1.

Skaistum kopšanas saloni un frizētavas

 

2.

 

Viesnīcas

 

3.

 

Viesu nami

 

4.

 

Lauku tūrisma objekti

 

5.

Sporta centri / atpūtas parki u.c. atpūtas objekti

 

6.

Ķīmiskās tīrītavas un veļas mazgātavas

7.

Pakalpojumu objektu ķēdes

8.

Pārējie pakalpojumu objekti

9.

Taksometri

 

VĒRTĒŠANAS KRITĒRIJI

Konkursa dalībniekus vērtē ekspertu grupa, – uzņēmumu pārstāvji, konkursa Latvijas labākais tirgotājs iepriekšējā gada uzvarētāji un Latvijas Tirdzniecības institūta deleģēti nozares speciālisti. Vērtēšana notiek atbilstoši konkursa dalībnieku specifikai, saskaņā ar objektu klasifikāciju. Vērtēšanas sistēma balstīta uz “anonīmā pircēja” pārbaudes principu.

Galvenās vērtēšanas kritēriju grupas

  • apkalpošanas kultūra;
  • iekārtojums;
  • preču klāsts;
  • preču marķējums;
  • kārtība un tīrība;
  • informācija;
  • speciālie piedāvājumi.

DALĪBAS MAKSA

 Dalības maksa konkursā ir paredzēta ekspertu grupas darba nodrošināšanai. Konkursa dalībnieku reklāmas izvietošanai žurnālā “Latvijas Tirgotājs”, Latvijas Tirgotāju asociācijas un tās partneru mājas lapās un sociālajos tīklos. Konkursa noslēguma pasākuma rīkošanai. Konkursa dalības maksu sedz izvirzītais uzņēmums vai pašvaldība.

Dalības maksa tirdzniecības objektu grupā

Labdarības veikali, eko veikali līdz (100m2)

65 EUR

Mazie veikali, DUS, aptiekas, kioski, e-veikali

85 EUR

Veikali, tirgi

135 EURO

Lielveikali, Dižveikali un vairumtirdzniecības bāzes

245 EUR

 

Tirdzniecības centri

245 EUR

Tirdzniecības tīklu veikali

245R

*Atlaide par diviem objektiem – 15% no kopējās summas; par trijiem un vairāk – 25% no kopējās summas

 

 Dalības maksa ēdināšanas objektu grupā

Līdz 100m2

70 EUR

Virs 100m2

120 EUR

*Atlaide par diviem objektiem – 15% no kopējās summas; par trijiem un vairāk

– 25% no kopējās summas

 
SVARĪGI! Ēdināšanas objektiem papildus jānodrošina 4 ēdināšanas taloni vērtēšanas ekspertiem

ar pašu noteiktu summu, norādot to uz katra talona.

Dalības maksa pakalpojumu objektu grupā

Skaistumkopšanas salons un frizētava

115 EUR

Viesu nami, lauku tūrisma objekti

85 EUR

Viesnīcas

115 EUR

Sporta un atpūtas centri līdz 500 m2

85 EUR

Sporta un atpūtas centri / parki 501 – 1500 m2

115 EUR

Sporta un atpūtas centri / parki virs 1500 m2

175 EUR

Ķīmiskās tīrītavas un veļas mazgātavas,

taksometri

85 EUR

Vietējās Lidostas, dzelzceļa stacijas, autoostas

85 EUR

Nacionālās Lidostas, dzelzceļa stacijas, autoostas

175 EUR

*Atlaide par diviem objektiem – 15% no kopējas summas; par trijiem un vairāk objektiem – 25% no kopējas summas.

 

 Ja objektā ir ēdināšana (uzņēmumam piederoša), papildus jānodrošina 4 ēdināšanas taloni ekspertiem ar pašu noteiktu summu, norādot to uz katra talona, kā arī atbilstoši objekta specifikai, jānodrošina iespēja 4 ekspertiem izmēģināt piedāvātos pakalpojumus par paša noteiktu summu.

 

KONKURSA DALĪBNIEKI IEGŪST

  1. Iespēju piedalīties konkursa kārtā;
  2. Katra pašvaldība ir tiesīga izlemt, kā godināt labākos tirgotājus. Latvijas Tirgotāju asociācija (LTA) sniedz informatīvu un organizatorisku atbalstu.
  3. Saņem tiesības izmantot konkursa logo un saukli “Izvēlies labāko” norādot gadu, kad objekts ir piedalījies konkursā un ieguvis uzvarētāja, vai laureāta diplomu;
  4. Objekta reklāma tiek publicēta žurnālā “Latvijas Tirgotājs“, Latvijas Tirgotāju asociācijas mājaslapā un sociālajos tīklos;
  5. Saņem dalībnieka, laureāta un uzvarētāja diplomu atbilstošu konkursa vērtēšanas kritērijiem, kas ir izmantojams publiskā vietā un tikai attiecīgajā objektā;
  6. Dalību noslēguma pasākumā.

 

KONKURSA NORISE

Konkurss tiek organizēts divās kārtās. 1. kārta – katrā novadā konkursu organizē pašvaldības un tirgotāju reģionālās asociācijas nodaļas, izvirzot uzvarētājus 2. kārtai, informācija jāiesniedz līdz 2022. gada 1. martam. Šīs kārtas norisi plāno novadu konkursa komisijas patstāvīgi, piesaistot novadu masu mēdijus, uzņēmējus, speciālistus un izveidojot ekspertu komisiju. 2. kārta piedalās novadu un pilsētu konkursa 1. kārtas uzvarētāji, novadu un pilsētu pašvaldību izvirzītie labākie objekti, vai pašu uzņēmēju individuāli pieteiktie objekti(2. kārta norisinās laika posmā no 2022.gada 1.marta – 2022. gada 31. maijam).

Latvijas Tirgotāju asociācija (LTA) apstiprinātā centrālā konkursa ekspertu komisija veic izvirzīto objektu vērtēšanu valsts mērogā līdz 2022.gada 31. maijam

Ekspertu komisijai ir tiesības noteikt uzvarētājus un piešķirt galveno balvu. Ja galveno balvu saņem atkārtoti, dalībnieks pats sedz tās izmaksas. Ekspertu komisijai ir tiesības noteikt laureātus un dalībniekus. Ekspertu komisijai ir tiesības nepiešķirt diplomu, ja dalībnieks neatbilst noteiktajiem kritērijiem.

 

PIETEIKŠANĀS KĀRTĪBA UN APMAKSADalībai konkursā ir jāiesniedz Latvijas Tirgotāju asociācija (LTA) adresēta anketa, anketu var iesniegt klātienē vai attālināti.

Papildus uzņēmēji elektroniski var iesniegt publicitātes materiālus, izvietošanai žurnālā Latvijas Tirgotājs. Fotogrāfijas jāiesniedz JPG, TIFF vai EPS formātā un uzņēmuma logo AI vai EPS formātā.

Dalības maksu konkursā Latvijas labākais tirgotājs 2021 var veikt klātienē Latvijas Tirgotāju asociācija (LTA) birojā, vai ar pārskaitījumu uz norēķinu kontu.

 

Rekvizīti

Latvijas Tirgotāju asociācija (LTA)
Bruņinieku iela 12-9, Rīga, LV – 1001 Tel. 67297372, E-pasts info@lta.lv
PVN Reģ. Nr. LV 40008042591 LV41PARX0016415020001
Citadele banka, AS
PARXLV22

DALĪBNIEKA ANKETA 

PIETEIKUMS KONKURSAM

Skip to content