Tūlīt būs klāt saulainā vasara un 9.grupas bērni vērs ciet bērnudārza durvis, lai dotos brīvdienās un rudenī sāktu skolas gaitas.
Priecē, ka līdz ar iestādes iesaistīšanos programmā “Līderis manī”, nākamie pirmklasnieki ir kļuvuši patstāvīgāki, līdzatbildīgāki, apguvuši pašvadītas mācīšanās un sociāli emocionālās prasmes. Ar bērnu iniciatīvu, grupā rīta aplī ir ieviests izzinošais jautājums, kas atspoguļojas “runājošajā sienā”. Iesākoties mēneša tēmai, bērni paši izdomā jautājumus tēmas ietvaros, raksta tos uz lapas un kopā ar skolotājām rod atbildes. Ir interesanti klausīties, kā bērni dalās pieredzē par sev zināmiem jautājumiem.
Katru rītu dežurants patstāvīgi sakārto dabas kalendāru, iepazīstina ar to pārējos grupas biedrus, nolasa dienas aktivitātes un izzinošo jautājumu.
Kā vēl vienu aktivitāti, kas atspoguļojas “runājošajā sienā”, varam minēt bērnu sacerēto un pašu uzrakstīto dzejoli saistībā ar mēneša tēmu. Atmiņas nostiprināšanai bērni paši izdomā kustības katrai dzejoļa rindiņai, kā arī ilustrē ar pašu izdomātām ilustrācijām.
Grupā ir ieviesta tradīcija – dežurants lasa daiļdarbu pirms miega. Tas nostiprina lasīšanas un runas prasmes, veicina valodas krājuma paplašināšanu, veido izteiksmīgas runas pamatus.
Lai pilnveidotu atbildības prasmes, grupā ir iekārtots paveikto darbu stūris, kurā bērni pēc paveiktā darba ieliek katrai jomai attiecīgas krāsas aplīti. Tas atvieglina gan skolotāju, gan bērnu darbību sekot līdzi paveiktajiem uzdevumiem , secināt, kuri darbi vēl nav padarīti.
Prieks, ka bērni ir motivēti mācībām skolā, ir attīstījušās prasmes un pašpārliecība, lai rastu radošus risinājumus, uzņemtos iniciatīvu, pārvaldītu emocijas, būt taktiskiem un pārliecinoši paust savu viedokli.
Sagatavoja 9.grupas skolotājas: Ilze HOLLA, Inese VĪTOLA