5. septembra siltā, saulainā pēcpusdienā Iestādes laukumus piepildīja jautras čalas, jo 96 ģimenes atsaucās aicinājumam kopā svinēt Tēvu dienu.
Pasākums izvērtās gan jautrs, gan jēgpilns, jo skolotājas bija rūpīgi domājušas, kā aktīvā, aizraujošā veidā rosināt ģimenes pavadīt laiku kopā un arī iepazīties ar Ekoskolas uzdevumiem un vides aizsardzības lietām:
ATKRITUMU JOMA: SAMAZINĀT! IZMANTOT ATKĀRTOTI! PĀRSTRĀDĀT!
(Vada pirmsskolas izglītības skolotāja Sanita STRAKŠA, skolotāja palīgs Dzintra ŽĪGURE)
Uzdevumos tika iekļautas visas tēmas, ar ko strādāts iepriekšējā mācību gadā – atkritumu šķirošana, apģērba labošana, komposts
- uzdevums:
- Uz linoleja plāksnēm uzlīmētas krāsainas pēdas, uz kurām cipari 1-6 apjomā. Pēdas pa 6 saliktas paralēli kolonnās ( uz katrām pēdām ir cipars no 1-6). 3 komplekti
- Ģimene izvēlas tēmu pa kuru CEĻU ies:
- Vai tu māki šķirot atkritumus?
- Ko darīt ar ēdiena un dabas atkritumiem?
- Ko darīt ar vecu apģērbu?
Ar metamā kauliņa palīdzību ģimene izlozē jautājumu un izvēlas pareizo atbildi.
2. uzdevums:
Uz galdiem izvietotas lielas darba kartes, kas pagatavotas uz lielajiem kartoniem, par tēmām:
- Apģērba labošana – atrodi pareizo ielāpu; kas vajadzīgs, lai piešūtu pogu, iešūtu rāvējslēdzi, salāpītu zeķi; saliec kreklam atbilstošas pogas. ( tas ko bērni darīja Ekolapsas nodarbībās, lai nostiprinātu apgūto). Šeit būs lielas darba kartes, uz lielajiem kartoniem.
- Materiālu pārstrādes iespējas – Savieno pareizi skaitļus! Cik reizes var pārstrādāt plastmasu, stiklu, metālu, tekstilu,
- Atkritumu sadalījums – dažādi atkritumi (kartītes) – jāsavieno ar nosaukumiem, piem. – apglabājamie, sadzīves plastmasa, depozīts utt. ( tā ka to mēs darām auditā).
3. uzdevums:
Patstāvīgs darbs:
- Uz galda salikti tualetes papīra rullīši uz kuriem salīmēti attēli – ko var likt vai ko nelikt kompostā. 2 krāsu mazās bumbiņas – sarkanas, zaļas. Zaļās liek uz rullīšiem, ko drīkst, sarkanās, ko nedrīkst likt kompostā.
- Sakārtot atbilstošas kartes – ir 6 nosaukumi: plastmasas pārstrāde (papīra, stikla, elektroiekārtu, bateriju, tekstila) – par kuru pārstrādes veidu ir apraksts. Savieno pārī ielaminētas darba kartes.
BIOLOĢISKĀS DAUDZVEIDĪBAS JOMA
(vada pirmsskolas izglītības skolotāja Dace LIVKE, skolotāja palīgs Inese RĒPSE)
Ģimene uz kokvilnas auduma trijstūra veica augu apdruku, izmantojot augus, šablonus, auduma krāsas. Kopēji izgatavotā karodziņu virtene tiks izmantota mūsu šī gada Ekoskolas kodeksa noformēšanā un daļa karodziņu 12.septembrī, Ekoskolu Apbalvošanas ceremonijā, aizceļoja uz Vides fondu kā uzmundrinājums turpmākiem kopējiem darbiem.
IZGLĀB MEŽU!
(Vada pirmsskolas izglītības skolotājas Liene TOMIŅA, Sanita APŠUSALA)
Aktivitāte “Meža saudzēšana”. Jāizvēlas dabai draudzīgā atbilde, lai pa taku (uz zemes izlikti riņķi) virzītos uz priekšu līdz finiša līnijai. Pēc darbošanās šajā centra bērni un vecāki atzina: “Mēs izglābām mežu!”.
ŪDENS PRIEKI NAV NIEKI!
(Vada pirmsskolas izglītības skolotājas Inese VĪTOLA, Ilze HOLLA)
Centrā bērnu veidots plakāts par ūdeni.
Uzdevumi:
- Faktu spēle patiess/aplams – uz vāciņiem dažādu apgalvojumi par ūdeni, patiesos atstāj atvērtus, nepatiesos, aizver. Līdzās pareizo atbilžu lapa pašpārbaudei.
- Divi ģimenes locekļi uz ātrumu ar sušī kociņiem velk no ūdensbļodas korķīšus.
- No otrreizējiem materiāliem uztaisa laiviņu, kuru ar salmiņu pūš pa ūdens labirintu.
- Ar ūdens pudelēm cenšas nosist bumbiņas no konusiem.
ESI ZINOŠS VIDES UN VESELĪBAS JOMĀ!
(Vada pirmsskolas izglītības skolotāja Ieva OZOLIŅA, Gunta BOJĀRE)
- uzdevums :
- Kāpt pāri barjerām.
- Lekt (soļot – iekāpt un izkāpt) pa plakaniem vingrošanas riņķiem.
- Soļot vai skriet (atkarīgs no vecuma) līkloču, apkārt konusiem.
Sākums – ir saliktas trīs šķēršļu joslas, var izvēlēties pa kuru iesi uz priekšu, atpakaļ jāiet pa citu joslu. Izejot šķēršļu joslu paņem vienu kartiņu. Kartiņas ir noliktas uz zemes ar attēlu uz leju. Apskatās kas tur ir uzzīmēts. Jāiziet šķēršļu josla, ejot atpakaļ uz sākumu. Pie tāfeles ar attēliem Veselīgs/Neveselīgs dalībnieks izdomā, pie kura attēla būtu jānoliek tā kartiņa, kuru viņš ir paņēmis. Katrs dalībnieks izpilda trīs reizes. Skolotāja pārbauda un izstāsta, ja kāda kartiņa ir nolikta pie nepareiza attēla Veselīgs/Neveselīgs.
2. uzdevums.
Uz diviem galdiem atrodas dažādi sadzīves iepakojumi, iesaiņojumi uz kuriem redzamas kvalitātes zīmes un Eko marķējumi. Izvēlas iesaiņojumus vai iepakojumus un aplūko tos, meklē redzamo kvalitātes, vai Eko marķējuma zīmi, izpēta to nozīmi skaidrojuma lapās.
Darba lapas – vienā stabiņā Eko marķējumi, pretī otrā stabiņā Eko marķējuma nosaukums; jāsavieno pareizais variants. Darba lapas ielaminētas, velk ar marķieri uz pareizo variantu, pēc paveiktā darba, notīra , izmanto darba lapu nākošais dalībnieks. Mazajiem bērniem darba lapas atšķiras no lielo bērnu darba lapām ar sarežģītākiem uzdevumiem.
FOTO STŪRĪTIS
(Vada pirmsskolas izglītības skolotāja Anita ŠNEIDERE, Sintija PUŠPURE)
Pēc izietām aktivitātēm, skolotājas piedāvā fotografēties bērnus un tētus, ģimenes īpaši iekārtotā fotostūrītī.
Fotogrāfijās redzami tikai un vienīgi smaidīgi un laimīgi cilvēki, visiem prieks par kopā pavadīto, brīnišķīgo pēcpusdienu un jauniegūtajām zināšanām!
Savukārt, pateicoties sporta skolotājai Ditai HOLLAI, par aktīvu pasākuma dokumentēšanu, reportāžām iestādes Facebook kontā, varam iedvesmot citas izglītības iestādes radošu pasākumu organizēšanai ģimenēm un bērniem.
Sagatavoja: vadītājas vietniece izglītības jomā, Ekoskolas koordinatore Anta APINE