KONKURSA MĒRĶIS
Sekmēt pašvaldību iedzīvotāju saņemto preču un pakalpojumu kvalitāti. Popularizēt valsts labāko ražošanas uzņēmumu preci. Veicināt pircēju un apmeklētāju apkalpošanas standartu un kultūras uzlabošanu uzņēmumā, vienlaikus paaugstinot tirdzniecības, ēdināšanas un pakalpojumu nozares uzņēmēju piedāvātā servisa kvalitāti, motivējot apkalpojošā personāla individuālo ieguldījumu.
KONKURSA RĪKOTĀJI
- Latvijas pilsētu un novadu pašvaldības, – kārta;
- Latvijas Tirgotāju asociācija (LTA), sadarbībā ar Latvijas Pašvaldību Savienība (LPS), – 2. kārta.
KONKURSA DALĪBNIEKI
Jebkurš Latvijas tirdzniecības, ēdināšanas un pakalpojumu uzņēmums.
KONKURSA RĪKOŠANAS PAMATPRINCIPI
Konkurss tiek rīkots kā atklāts, demokrātisks bezpeļņas pasākums. Konkursa organizēšanas tāmi un norises kārtību apstiprina Latvijas Tirgotāju asociācija (LTA) padome.
KONKURSĀ PIESAKĀMO OBJEKTU KLASIFIKĀCI
Tirdzniecības objekti
Tirdzniecības objekti |
|||||
1. |
Pārtikas preču veikali |
2. |
Rūpniecības preču veikali |
3. |
Jaukto preču veikali |
Mazie veikali |
Mazie veikali |
Mazie veikali |
|||
Veikali |
Veikali |
Veikali |
|||
Lielveikali |
Lielveikali |
Lielveikali |
|||
Atlaižu veikali |
|||||
4. |
Specializētie veikali |
5. |
Vietējie objekti |
6. |
Tirdzniecības tīkli |
sadzīves tehnikas veikali |
|||||
grāmatu veikali |
|||||
būvmateriālu veikali |
|||||
dārzkopības veikali |
|||||
trauku veikali |
|||||
dzērienu veikali |
|||||
lietišķās mākslas izstrādājumu veikali |
|||||
lietoto preču veikali |
|||||
labdarības |
|||||
eko veikali |
|||||
pārējo preču veikali |
|||||
7. |
Tirdzniecības centri |
8. |
Diž veikali (platība virs 3000m2) |
9. |
Tirgi un paviljoni, ielu tirdzniecības vietas |
10 |
Ielu tirdzniecības vietas |
11 |
Degvielas uzpildes stacijas |
12. |
Kioski |
13 |
Lidostas, dzelzceļa stacijas, autoostas |
14. |
E- veikali |
|
|
Vietējās Lidostas, dzelzceļa stacijas, autoostas |
|||||
Nacionālās Lidostas, dzelzceļa stacijas, autoostas |
Tirdzniecības klasifikācijas skaidrojumi
- mazie veikali ir tirdzniecības objekti ar tirdzniecības zāles platība līdz 100 m2;
- veikali ir pašapkalpošanās tirdzniecības objekti, ar tirdzniecības zāles platību līdz 400 m2;
- lielveikali ir mazumtirdzniecības pašapkalpošanās objekti ar tirdzniecības zāles platību virs 400 m2;
- specializētie veikali ir noteiktu preču grupu tirdzniecības objekti;
- kioski ir objekti ar tirdzniecības platību līdz 15 m2 ;
- paviljoni ir objekti ar platību līdz 30 m2;
- e-veikals ir pārtikas un nepārtikas preču tirdzniecība tiešsaistē;
- tirdzniecības centri ir kompleksi, kas sastāv no dažādu uzņēmumu tirdzniecības objektiem;
- vietējie objekti ir nelieli tirdzniecības, ēdināšanas vai pakalpojumu objekti, kas izveidoti kādā uzņēmumā (fabrika, noliktava, birojs), un to darbība ir neatkarīga no uzņēmuma pamatdarbības.
Ēdināšanas objekti
Ēdināšanas objekti |
|||||
1. |
Restorāni |
2. |
Viesnīcu restorāni |
3. |
Bāri |
4. |
Ēdnīcas bistro |
5. |
Krogi |
6. |
Ēdināšanas objektu tīkli |
7. |
Ielu ēdināšana (street food) |
8. |
Kafejnīcas, kafetērijas |
|
Ēdināšanas klasifikācijas skaidrojumi
- restorāni ir ēdināšanas objekti ar plašu ēdienu un dzērienu klāstu, viesmīļu apkalpošanu, dažādiem papildus pakalpojumiem (dzīvā mūzika, priekšnesumi utt.);
- viesnīcu restorāni ir restorāni viesnīcās;
- bāri ir ēdināšanas objekti, kas pamatā tirgo bāra produkciju, – kokteiļus, citus dzērienus, dažādas uzkodas pie kokteiļiem un dzērieniem, apkalpošana pie bāra letes, var būt izklaides programmas;
- specializētie objekti ir ēdināšanas objekti, kas piedāvā noteiktu nacionālo virtuvi vai noteiktu ēdienu satura (zivju, veģetārie utt.) pamatgrupu;
- krogi ir ēdināšanas objekti, kas pamatā darbojas atbilstoši nacionālām īpatnībām (virtuve, noformējums, mūzika utt.);
- ceļmalas krogi ir ēdināšanas objekti, kas paredzēti autobraucēju apkalpošanai, patstāvīgi vai iekārtoti motelī, degvielas uzpildes stacijā vai citā būvē pie autoceļiem;
- ēdnīcas, bistro ir ātrās ēdināšanas objekti, kuru galvenais uzdevums, – ātri un kvalitatīvi paēdināt apmeklētājus;
- kafejnīcas, kafetērijas ir ēdināšanas objekti, kas piedāvā kafiju un citus karstos dzērienus plašā sortimentā ar attiecīgiem ēdieniem;
- ēdināšanas objektu tīkli ir vienam uzņēmumam Latvijā piederoši vismaz 3 viena tipa
Pakalpojumu objekti
Pakalpojumu objekti |
|||||
1. |
Skaistum kopšanas saloni un frizētavas |
2. |
Viesnīcas |
3. |
Viesu nami |
4. |
Lauku tūrisma objekti |
5. |
Sporta centri / atpūtas parki u.c. atpūtas objekti |
6. |
Ķīmiskās tīrītavas un veļas mazgātavas |
7. |
Pakalpojumu objektu ķēdes |
8. |
Pārējie pakalpojumu objekti |
9. |
Taksometri |
VĒRTĒŠANAS KRITĒRIJI
Konkursa dalībniekus vērtē ekspertu grupa, – uzņēmumu pārstāvji, konkursa Latvijas labākais tirgotājs iepriekšējā gada uzvarētāji un Latvijas Tirdzniecības institūta deleģēti nozares speciālisti. Vērtēšana notiek atbilstoši konkursa dalībnieku specifikai, saskaņā ar objektu klasifikāciju. Vērtēšanas sistēma balstīta uz “anonīmā pircēja” pārbaudes principu.
Galvenās vērtēšanas kritēriju grupas
- apkalpošanas kultūra;
- iekārtojums;
- preču klāsts;
- preču marķējums;
- kārtība un tīrība;
- informācija;
- speciālie piedāvājumi.
DALĪBAS MAKSA
Dalības maksa konkursā ir paredzēta ekspertu grupas darba nodrošināšanai. Konkursa dalībnieku reklāmas izvietošanai žurnālā “Latvijas Tirgotājs”, Latvijas Tirgotāju asociācijas un tās partneru mājas lapās un sociālajos tīklos. Konkursa noslēguma pasākuma rīkošanai. Konkursa dalības maksu sedz izvirzītais uzņēmums vai pašvaldība.
Dalības maksa tirdzniecības objektu grupā
Labdarības veikali, eko veikali līdz (100m2) |
65 EUR |
Mazie veikali, DUS, aptiekas, kioski, e-veikali |
85 EUR |
Veikali, tirgi |
135 EURO |
Lielveikali, Dižveikali un vairumtirdzniecības bāzes |
245 EUR |
Tirdzniecības centri |
245 EUR |
Tirdzniecības tīklu veikali |
245R |
*Atlaide par diviem objektiem – 15% no kopējās summas; par trijiem un vairāk – 25% no kopējās summas |
Dalības maksa ēdināšanas objektu grupā
Līdz 100m2 |
70 EUR |
Virs 100m2 |
120 EUR |
*Atlaide par diviem objektiem – 15% no kopējās summas; par trijiem un vairāk – 25% no kopējās summas |
SVARĪGI! Ēdināšanas objektiem papildus jānodrošina 4 ēdināšanas taloni vērtēšanas ekspertiem
ar pašu noteiktu summu, norādot to uz katra talona.
Dalības maksa pakalpojumu objektu grupā
Skaistumkopšanas salons un frizētava |
115 EUR |
Viesu nami, lauku tūrisma objekti |
85 EUR |
Viesnīcas |
115 EUR |
Sporta un atpūtas centri līdz 500 m2 |
85 EUR |
Sporta un atpūtas centri / parki 501 – 1500 m2 |
115 EUR |
Sporta un atpūtas centri / parki virs 1500 m2 |
175 EUR |
Ķīmiskās tīrītavas un veļas mazgātavas, taksometri |
85 EUR |
Vietējās Lidostas, dzelzceļa stacijas, autoostas |
85 EUR |
Nacionālās Lidostas, dzelzceļa stacijas, autoostas |
175 EUR |
*Atlaide par diviem objektiem – 15% no kopējas summas; par trijiem un vairāk objektiem – 25% no kopējas summas. |
Ja objektā ir ēdināšana (uzņēmumam piederoša), papildus jānodrošina 4 ēdināšanas taloni ekspertiem ar pašu noteiktu summu, norādot to uz katra talona, kā arī atbilstoši objekta specifikai, jānodrošina iespēja 4 ekspertiem izmēģināt piedāvātos pakalpojumus par paša noteiktu summu.
KONKURSA DALĪBNIEKI IEGŪST
- Iespēju piedalīties konkursa kārtā;
- Katra pašvaldība ir tiesīga izlemt, kā godināt labākos tirgotājus. Latvijas Tirgotāju asociācija (LTA) sniedz informatīvu un organizatorisku atbalstu.
- Saņem tiesības izmantot konkursa logo un saukli “Izvēlies labāko” norādot gadu, kad objekts ir piedalījies konkursā un ieguvis uzvarētāja, vai laureāta diplomu;
- Objekta reklāma tiek publicēta žurnālā “Latvijas Tirgotājs“, Latvijas Tirgotāju asociācijas mājaslapā un sociālajos tīklos;
- Saņem dalībnieka, laureāta un uzvarētāja diplomu atbilstošu konkursa vērtēšanas kritērijiem, kas ir izmantojams publiskā vietā un tikai attiecīgajā objektā;
- Dalību noslēguma pasākumā.
KONKURSA NORISE
Konkurss tiek organizēts divās kārtās. 1. kārta – katrā novadā konkursu organizē pašvaldības un tirgotāju reģionālās asociācijas nodaļas, izvirzot uzvarētājus 2. kārtai, informācija jāiesniedz līdz 2022. gada 1. martam. Šīs kārtas norisi plāno novadu konkursa komisijas patstāvīgi, piesaistot novadu masu mēdijus, uzņēmējus, speciālistus un izveidojot ekspertu komisiju. 2. kārta piedalās novadu un pilsētu konkursa 1. kārtas uzvarētāji, novadu un pilsētu pašvaldību izvirzītie labākie objekti, vai pašu uzņēmēju individuāli pieteiktie objekti(2. kārta norisinās laika posmā no 2022.gada 1.marta – 2022. gada 31. maijam).
Latvijas Tirgotāju asociācija (LTA) apstiprinātā centrālā konkursa ekspertu komisija veic izvirzīto objektu vērtēšanu valsts mērogā līdz 2022.gada 31. maijam
Ekspertu komisijai ir tiesības noteikt uzvarētājus un piešķirt galveno balvu. Ja galveno balvu saņem atkārtoti, dalībnieks pats sedz tās izmaksas. Ekspertu komisijai ir tiesības noteikt laureātus un dalībniekus. Ekspertu komisijai ir tiesības nepiešķirt diplomu, ja dalībnieks neatbilst noteiktajiem kritērijiem.
PIETEIKŠANĀS KĀRTĪBA UN APMAKSADalībai konkursā ir jāiesniedz Latvijas Tirgotāju asociācija (LTA) adresēta anketa, anketu var iesniegt klātienē vai attālināti.
Papildus uzņēmēji elektroniski var iesniegt publicitātes materiālus, izvietošanai žurnālā Latvijas Tirgotājs. Fotogrāfijas jāiesniedz JPG, TIFF vai EPS formātā un uzņēmuma logo AI vai EPS formātā.
Dalības maksu konkursā Latvijas labākais tirgotājs 2021 var veikt klātienē Latvijas Tirgotāju asociācija (LTA) birojā, vai ar pārskaitījumu uz norēķinu kontu.
Rekvizīti
Latvijas Tirgotāju asociācija (LTA)
Bruņinieku iela 12-9, Rīga, LV – 1001 Tel. 67297372, E-pasts info@lta.lv
PVN Reģ. Nr. LV 40008042591 LV41PARX0016415020001
Citadele banka, AS
PARXLV22