No janvāra Alūksnes novada teritorijā pagastu pārvaldīšanu nodrošinās jauna iestāde – Alūksnes novada pagastu apvienības pārvalde.
Iepriekš Alūksnes novadā 14 pašvaldības iestādes – 13 pagastu pārvaldes un 1 apvienības pārvalde – pārvaldīja 15 pagastus. Oktobrī dome pieņēma lēmumu izveidot pagastu teritoriālo vienību apvienību, reorganizējot un apvienojot līdzšinējās pagastu pārvaldes, un uz to bāzes izveidojot vienu iestādi.
Alūksnes novada pagastu apvienības pārvaldes darbu nodrošinās administrācijas darbinieki, bet pagastu teritorijās strādās ēku un apsaimniekojamās teritorijas pārziņi un saimnieciskie darbinieki.
No 1. janvāra iedzīvotājus pagastos pašvaldības pārziņā esošos saimnieciskos jautājumos lūdzam vērsties pie attiecīgā pagasta ēku un apsaimniekojamās teritorijas pārziņa (jebšu – saimnieka). Var vērsties arī pie attiecīgā pagasta bibliotēkas vadītāja, kas palīdzēs rast risinājumu un sazināties ar pagastu apvienības pārvaldes darbinieku vai citu pašvaldības speciālistu.
Aicinām iepazīties ar pašvaldības tīmekļvietnē www.aluksne.lv sadaļā Pašvaldība/Kontakti publicētajiem Alūksnes novada pagastu apvienības pārvaldes darbinieku kontaktiem – tālruņu numuriem un e-pastiem, kas būs aktuāli no 2023. gada janvāra, saite uz informāciju: https://aluksne.lv/index.php/pasvaldiba/kontakti/.
Visos pagastos Alūksnes novada pagastu apvienības pārvaldes darbiniekiem būs noteikts vienots darba laiks – pirmdienās no pulksten 8.00 līdz 17.00 ar pārtraukumu no 12.00 līdz 12.30, otrdienās, trešdienās un ceturtdienās no pulksten 8.00 līdz 16.30 ar pārtraukumu no 12.00 līdz 12.30, piektdienās – no pulksten 8.00 līdz 16.00 ar pārtraukumu no 12.00 līdz 12.30.
Pie ēku un apsaimniekojamās teritorijas pārziņiem pagastos iedzīvotāji var vērsties par jautājumiem, kas saistīti ar:
- pašvaldības īpašumu (ēku, būvju, kapu, piemiņas vietu, publisko teritoriju – parku, skvēru, zaļo zonu) apsaimniekošanu;
- pašvaldības ceļu uzturēšanu – sniega tīrīšanu ziemā, ceļu klātnes planēšanu, labošanu u.c. vasarā, tai skaitā informāciju par pakalpojumu sniedzējiem;
- pašvaldības ceļu nodalījuma joslā plānoto kokmateriālu krautņu (juridisku vai fizisku personu) izvietošanu un saskaņošanu;
- publiskā apgaismojuma nodrošinājuma un darbības režīmu, labošanu;
- kapsētu, kas atrodas pagastos un ir pašvaldības valdījumā, uzturēšanu, tai skaitā kapa vietas ierādīšanu vai kapličas izmantošanu vai citiem ar kapsētas maksas pakalpojumiem saistītiem jautājumiem;
- komunālo pakalpojumu (daudzdzīvokļu namu apsaimniekošana, centralizētā ūdensapgāde un kanalizācija, centralizētā siltumapgāde, sadzīves atkritumu apsaimniekošana) nepietiekamas kvalitātes un avārijas gadījumiem;
- Nodarbinātības valsts aģentūras norīkojumu uz algoto pagaidu sabiedrisko darbu veikšanu pagasta teritorijā;
- Alūksnes novada Sociālo lietu pārvaldes norīkojumu uz nodarbinātību veicinošiem pasākumiem pagasta teritorijā.
Citus pašvaldības pakalpojumus pagastos nodrošina un funkcijas veic šādas pašvaldības iestādes:
- Sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu sniegšana, sociālo problēmu risināšana, veselības aprūpes pieejamības nodrošināšana – Alūksnes novada Sociālo lietu pārvalde saskaņā ar katrā pagastā norādīto pieņemšanas laiku;
- bērnu vai aizgādnībā esošu personu tiesību un tiesisko interešu nodrošināšana – Alūksnes novada bāriņtiesa saskaņā ar konkrētu laiku, kas noteikts, apmeklētājam iepriekš telefoniski sazinoties ar bāriņtiesu;
- kultūras pakalpojumu organizēšana, kultūrvēsturiskās vides un nemateriālā kultūras mantojuma saglabāšana – Alūksnes novada Kultūras centrs;
- muzejisko vērtību apzināšana, saglabāšana un popularizēšana – Alūksnes novada muzejs;
- būvniecības kontrole – Būvvalde;
- sabiedriskās kārtības nodrošināšana – Alūksnes novada pašvaldības policija;
- bibliotekāro pakalpojumu sniegšana un klientu apkalpošana – Alūksnes novada bibliotēka un tās struktūrvienības – bibliotēkas pagastos.
Bibliotēkas – klientu apkalpošanas centri
Bibliotēkas Alūksnes novada pagastos no 1. janvāra veiks klientu apkalpošanas centra funkcijas, kur iedzīvotāji varēs iesniegt iesniegumus, saņemt informāciju, vērsties pēc padoma pašvaldības jautājumos un no 1. marta – arī saņemt palīdzību valsts iestāžu pakalpojumu pieprasīšanā.
Ar valsts piešķirta finansējuma palīdzību pašvaldība veidos novada nozīmes Valsts un pašvaldības vienotos klientu apkalpošanas centrus pagastos. Tos plānots atvērt pavasarī, kad būs iegādāts viss nepieciešamais tehniskais aprīkojums un mēbeles, un bibliotēku darbinieki apmācīti darbam Valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru tīklā.
Līdz tam bibliotēkas strādās kā pašvaldības klientu apkalpošanas centri. Kalncempju pagastā mazā iedzīvotāju skaita dēļ Valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs nav paredzēts, bet klientu apkalpošanu Kalncempjos nodrošinās Jaunannas bibliotēka tās darba laikā.
Atbilstoši 27. oktobra domes lēmumam no 1. janvāra visiem Alūksnes novada bibliotēkas struktūrvienību (bibliotēku) vadītājiem pagastos būs pilna darba slodze un palielināta atlīdzība par pilnu slodzi.
Pagastu bibliotēkās-klientu apkalpošanas centros iedzīvotāji var vērsties šādos jautājumos:
- lai saņemtu informāciju par pašvaldības pakalpojumu saņemšanu;
- lai saņemtu informāciju par valsts iestāžu pakalpojumu saņemšanu (no 1. marta);
- lai iesniegtu iesniegumu Alūksnes novada pašvaldībai, Alūksnes novada pagastu apvienības pārvaldei.
Tāpat iedzīvotāji pagastu bibliotēkās-klientu apkalpošanas centros var vērsties ar šādiem jautājumiem, kurus klientu apkalpošanas centrs pārsūtīs Alūksnes novada pagastu apvienības pārvaldei:
- personīgi noformēt un iesniegt iesniegumu, lai saņemtu un aktivizētu e-talonu skolēnu braukšanai sabiedriskajā transportā konkrētā maršrutā;
- personīgi noformēt un iesniegt iesniegumu par skolēnu braukšanas izdevumu (biļešu) kompensāciju sabiedriskajā transportā, ja bojāts e-talons, līdz jauna saņemšanai;
- personīgi noformēt un iesniegt iesniegumu par izdevumu kompensāciju, kas saistīti ar skolēnu nogādāšanu līdz izglītības iestādei, ja noslēgts līgums ar Alūksnes novada pagastu apvienības pārvaldi;
- personīgi noformēt un iesniegt iesniegumu par zemes nomas un citu līgumu pagarinājumu, ja to paredz līguma nosacījumi;
- personīgi noformēt un iesniegt iesniegumu par kokmateriālu krautnes izveidošanas saskaņošanu pašvaldības ceļa nodalījuma joslā;
- personīgi noformēt un iesniegt dokumentus, kas attiecas uz iedzīvotāja iesākto jautājumu risināšanu un pieprasīto dokumentu iesniegšanas nepieciešamību Alūksnes novada pagastu apvienības pārvaldei;
- un citos pašvaldības pārziņā esošos saimnieciskajos jautājumos konkrētā pagastā.
Gadījumos, ja pagasta bibliotēka un klientu apkalpošanas centrs kāda iemesla dēļ ir slēgts, iedzīvotājam ir iespējams iesniegt savu iesniegumu jebkura cita pagasta bibliotēkā-klientu apkalpošanas centrā vai Alūksnes novada pagastu apvienības pārvaldē katru darba dienu.
Ja iedzīvotājam ir pieejams elektroniskais paraksts, tad visērtāk jebkuru dokumentu vai iesniegumu parakstīt ar drošu elektronisko parakstu un nosūtīt Alūksnes novada pagastu apvienības pārvaldei uz e-pastu pagastu.apvieniba@aluksne.lv.
Aicinām iepazīties ar informāciju par Alūksnes novada bibliotēkas struktūrvienību – pagastu bibliotēku darba laikiem no 2023. gada 1. janvāra, tā pieejama pašvaldības tīmekļvietnē www.aluksne.lv sadaļā Kultūra/Alūksnes novada bibliotēka, saite: https://aluksne.lv/index.php/kultura/bibliotekas/.
SAGATAVOJA: Evita APLOKA,
Alūksnes novada pašvaldības
Centrālās administrācijas sabiedrisko attiecību speciāliste