PAVASARA AKTIVITĀTES “LAIMĪGĀS ZEMES” GRUPĀ - Alūksnes novads

PAVASARA AKTIVITĀTES “LAIMĪGĀS ZEMES” GRUPĀ

Pavasaris ir laiks, kad mostas zeme. Tas ir pārejas laiks starp ziemu un vasaru. Pavasaris atnāk ar rosību gan dabā, gan cilvēku dzīvē.

Pastaigās bērni vēroja dabu pavasarī, apkārt notiekošo, kā cilvēki sakopj savu apkārtējo vidi, salīdzināja sakoptu un nesakoptu vidi. Zemes dienā bērni klausījās D. Taurītes dzejoli ”Padomā labi, ko darīt tu vari…” Izteica savas domas, kā mēs varam rūpēties par savu planētu zemi. Lielajā talkā sakopām savu grupas laukumu. Darbojoties dabā, bērni izmantoja lupas, binokļus un iepazina pirmos pavasara ziedus, kukaiņus, gājputnus.

Apmeklējot muzeja piedāvāto izglītojošo nodarbību “Dižākā Lieldienu ola”, bērni guva priekšstatu par gadskārtu svinamo dienu, tradīciju saistību ar norisēm dabā. Uzzināja, kādas ir Lieldienu tradīcijas, par to, ka var būt arī koka un māla olas, cik daudz un dažādi var būt olu turētāji. Muzeja nodarbībā bērni apguva mājputnu nosaukumus, vēroja un salīdzināja to olas. Noteica, kura ola ir vismazākā, vislielākā, kādā krāsā, kura vieglākā un kura smagākā. Noskaidroja, ar kādiem dabas materiāliem var krāsot olas. Grupā bērni gatavoja Lieldienu rotājumus, krāsoja olas, izmantojot kreppapīru. Protams, neaizmirsām apgūt Lieldienu tautasdziesmas. Ar prieku bērni piedalījās iestādes sporta skolotāju Dita HOLLAS un Jūlijas STANOVOVAS rīkotajā Lieldienu Zaķa sportiņā.

  Grupā bērni iepazinās ar skolotājas Sanitas Strakšas izveidoto digitālo grāmatu “Koki un krūmi Alūksnes ezera krastā” un tad devās  uz Alūksnes parku, kur piedalījās “Meža olimpiādē Koku atpazīšanā”. Bērni pētīja kokus, domāja, pēc kā tos varētu atpazīt pavasarī, ja nav vēl lapu, veica dažādus uzdevumus.

  Meža dienā, skatoties izglītojošu video, noskaidroja, kā stāda mežus, ko mums sniedz meži un kā mēs mežiem varam palīdzēt. Pastaigās – Dores kalnā, Jāņkalniņā, Tempļa kalnā bērni vēroja mūsu grupas izvēlētos kokus – lapegli, egli, priedi, salīdzināja tos dažādos gadalaikos. Pilsētā un bērnudārza teritorijā vēroja radītās koka dekorācijas. Stāstīja, kur kokmateriālus vēl var izmantot, ko no tiem gatavo.  Pastaigās vāca dažādus dabas materiālus, dabas centra papildināšanai un citām aktivitātēm. Grupā no dabas materiāla bērni veidoja kukainīšus, savāktos čiekurus izmantoja matemātiskajos uzdevumos. Noskatījās video sveicienu no “Meža mātes” grupas, kur skolotājas aicināja doties iestādes  Dabas takā veikt uzdevumus. Bērni labprāt veica uzdevumus Dabas takā, ko sagatavojušas mūsu iestādes skolotājas, atbildīgās par Ekoskolas gada tēmu Mežs – Lusine PETROSJANA – GOLUBEVA, Jolanta APSĪTE, Liene TOMIŅA.

  Ūdens dienā  bērni stāstīja par ūdens izmantošanu ģimenē. Izteica savas domas, kas notiktu, ja nebūtu ūdens. Pastaigā uz Muižas parku, gar ezera malu, vērojām dabu, ezeru, ledus veidojumus ezera krastā, dažādus objektus, pārrunājām par drošību uz ūdens, atrodoties ūdens tuvumā. Klausoties stāstu “Mazais ūdensvīriņš”, izspēlējām ar kustībām ūdens riņķojumu dabā. Vērojot video par Islandes aktīvo vulkānu, secināja, ka zemei pēc vulkāna izvirduma ir nepieciešams ūdens, lai kaut kas augtu. Kopā veicām dažādus eksperimentus, piemēram,  “Lavas lampa”, “Vulkāns”. Bērni piedalījās Venden rīkotajā zīmējumu konkursā “Ūdens mūsu pasaulē”.

Mūsu grupa piedalījās programmas “Piens un augļi skolai” akcijā, kur stādu audzēšanas komplektā piedāvāja iesēt salātus un dilles, ar mērķi bērnus iepazīstināt ar to, kādas iemaņas un cik daudz rūpju ir nepieciešams, lai izaudzētu augus un iegūtu ražu. Kopā ar skolotāju bērni sagatavoja zemi sēšanai. Iesēja arī zirņus, gurķus, samtenes, tomātus, stādīja sīpolus un rūpējās par tiem. Pārrunājām, kas nepieciešams, lai augi augtu, aplaistīja, apsmidzināja tos. Vēlāk no sīpollociņiem gatavoja veselīgās maizītes, pievienoja tos ēdienam.

Prieks par kopā būšanu dažādās aktivitātēs, vēlēšanos izzināt un mācīties dabā.

Sagatavoja: 10.grupas skolotājas  Indra FRUNZA, Agnese SPRICE

 

 

 

 

 

Skip to content