Projekta „ Silta, jauka istabiņa” ietvaros bērni ieguva un nostiprināja zināšanas par koku sugām, par malkas iegūšanas procesu, par saudzīgu attieksmi pret dabu.
Mūsu grupā visa sākums bija atrast to vietu, no kā grupā nāk siltums. Sākumā tie bija četri bērni, kuri norādīja uz radiatoriem kā siltuma avotu. Projekta noslēgumā to varēja izdarīt visi bērni.
Kopā noskaidrojām, no kā sasilst radiatori. Pāris bērni bija zinoši, ka tur iekšā ir ūdens. Tālāk izzinājām, kā auksts ūdens top karsts. Vajag uguni. Kā to dabū ? Bērni sauca – malku, gāzi, elektrību Tā mājās dabū karstu ūdeni, lai pagatavotu tēju, kafiju. Sasaistījām to ar apkures sistēmu.
Grupas bērna vecāks izgatavoja malkas kasti un tajā atradās dažāda malka – bērza, alkšņa, apses, egles, priedes. Labi atpazīt izdevās malku ar balto tāsi un pagali ar lipīgo vielu (sveķiem).
Sākumā grūtāk, bet projekta beigās jau daudzi zināja, ka malku var dabūt mežā. Vajag zāģi, drošu aizsargtērpu un viss notiek. Tālāk izsekojām visam procesam līdz malka nonāk kastē pie krāsns. Nozāģē, sazāģē, ved mājā, saskalda, saliek šķūnī, kaltē un tad uz istabu.
Bērni šā projekta ietvaros ieguva daudz jaunu zināšanu, nostiprināja jau esošās. Un pie visa vēl klāt „ Silto džemperu diena”, kas to visu papildina un aicina saprātīgi izmantot siltumenerģiju.
Sagatavoja: 2.grupas skolotāja Guntra ŪDRE