Pirmsskolas izglītības iestādē arī paši mazākie bērni mācās būt līderi – apzināties sevi, izprast emocijas un sadarboties ar citiem. Pārmaiņu procesa izglītībā “Līderis manī” ietvaros bērni jaunākajā vecumposmā (1.5 – 2 gadi) apgūst svarīgas prasmes, kas veido pamatu viņu emocionālajai un sociālajai attīstībai.
Liela uzmanība tiek pievērsta emociju atpazīšanai un izpaušanai. Ikdienas aktivitātēs bērni mācās atšķirt emocijas – prieku, bēdas, pārsteigumu, dusmas – un nosaukt tās vārdā. Bērni tiek mudināti brīvi paust savas sajūtas: kad ir priecīgi, viņi dalās smaidā, apkampienā vai vārdos; kad ir skumji, viņi zina, ka drīkst par to pastāstīt pieaugušajam vai samīļot savu mīļmantu.
Svarīga daļa no emocionālās pašregulācijas apguves ir nomierināšanās tehniku pielietošana. Mazie bērni pamazām mācās, ka nomierināties var dažādos veidos – apskaujoties ar pieaugušo, pieglaužoties savai mīļākajai rotaļlietai vai vienkārši pabūt mierā. Šīs tehnikas palīdz viņiem kļūt drošākiem un iemācīties pašiem sevi nomierināt, kad nepieciešams.
Lai stiprinātu sadarbību starp bērnudārzu un ģimeni, 8.grupā 29.aprīļa pēcpusdienā organizējām pasākumu “Kopā ir labāk”, kurā piedalījās gan bērni, gan viņu vecāki. Pasākuma gaitā visi kopīgi veidojām dabas glezniņas no dabas materiāliem – lapām, zariņiem, akmentiņiem un ziediem, kurus bērni bija kopā ar skolotājām savākuši pastaigas laikā. Tā bija lieliska iespēja ne tikai radoši izpausties, bet arī stiprināt kopības sajūtu, sadarboties un priecāties par kopā pavadīto laiku. Šādas aktivitātes palīdz bērniem saprast, cik svarīgi ir būt kopā, dalīties un viens otru atbalstīt.
Mazie līderi aug soli pa solim – caur rotaļām, sajūtām un kopīgiem piedzīvojumiem!
Sagatavoja: 8.grupas skolotājas Sanita DRUNKA, Laura OZOLIŅA