Mācību joma: Dabaszinātņu mācību joma.
Sagaidāmais rezultāts:
- Gūs elementāras zināšanas par sēklu iegādi, audzēšanu,
- Izpratīs ceļu, kas jāveic, lai mazdārziņā izaugtu dažādi augi, dārzeņi
- Gūs priekšstatu, ka labs darbs un dabai draudzīga rīcība ir viens no priekšnosacījumiem bioloģiskās daudzveidības izzināšanā.
Mērķauditorija: 4-6gadus veci bērni
Nodarbības gaita:
- Skolotājas aicina bērnus aplūkot fotogrāfijas un atsauc atmiņā pavasarī veikto – sēklu iegāde, augsnes sagatavošanā, sēšana sēklu kastītēs.
- Vērots sēklu augšanas periods sēklu kastītēs laika posmā no februāra līdz maijam (izdzen asnus, aug, zaļo)
- Atsauc atmiņā laiku pavasarī, kad kopīgi nolemts stādīt iesētos augus un dārzeņus iestādes laukumā – sakņu dārzā, komposta kaudzē.
- Pārrunā par tādām lietām kā darbs un zeme, kā pašiem rūpēties par dārzā iestādīto, audzēto,
- Vasaras periodā intensīva augu laistīšana, rušināšana, vērošana,
- Rudenī skolotājas rosina bērnus doties uz iestādes sakņu dārzu, lai novāktu ražu,
- Bērnu aktīvā darbība ražas novākšanā, pieredzes stāsti par audzēšanu, novākšanu un lietošanu savās ģimenēs,
- Skolotājas rosina bērnus nogrieztos lakstus, lapas, bojātos augus, dārzeņus nest uz komposta kaudzi, uzrakt sakņu , dobes
- Bērni izsaka priekšlikumus – ko darīt ar novākto ražu, rezultātā tā tiek aiznesta uz iestādes virtuvi,
- Skolotājas rosina bērnus darboties kopā ar vecākiem ģimenes mazdārziņos, novācot ražu un sagatavojot augsni ziemas periodam.
Sagatavoja: 4.grupas skolotājas Lusine PETROSJANA – GOLUBEVA, Ilze HOLLA