MĀCĀMIES DABĀ - Alūksnes novads

MĀCĀMIES DABĀ

Ekoskolā patstāvīgums, radošums, sociālā atbildība, savstarpējā sadarbība, drosme kļūdīties un nebaidīties iet tālāk – šīs īpašības un prasmes ir un būs vērtīgas. Tāpēc mācību procesu 3.grupā virzām tā, lai bērnos to visu attīstītu ar dabas palīdzību.

Bērni pēc savas dabas ir pētnieki, kas aktīvi meklē un dabiskā zinātkāre noved pie zināšanām.  Bērniem pacietīgi un neatlaidīgi patīk darīt to, kas viņam ir svarīgs un aizraujošs.

3.grupas bērniem DABA ir gan mācību telpa, gan mācību līdzeklis.

DARBOŠANĀS DABĀ IETVER:

  • PĒTĪŠANU
  • NOVĒROŠANU
  • EKSPERIMENTĒŠANU

REZULTĀTS: Laimīgi bērni, kuri mācās DABĀ.

Viena no lielākajām veiksmēm,  darbojoties dabā,  ir tas, ka bērni nonāk katrs pie savas atbildes. Bērna prieks un ieguvums ir daudz lielāks par paveikto, ja pats visu izmēģinājis un sapratis.                

Daba mums palīdz mācīties:

  • Koku un dižkoku pētīšana – pētot kokus mēs savācām un salīdzinājām dažādu koku sēklas; tās skaitījām, klasificējām. Lapas un mizas izmantojām mākslas nodarbībās, piemēram, nospiedumu veidošanai. Aprakstījām lapu izskatu, faktūru, smaržu. Bērni izveidoja “Koku dienasgrāmatu”, lapu herbārijus. Koka ripiņas, zarus, gabaliņus izmantojām celtniecības projektos un pētīšanai un citām aktivitātēm Dabas un zinātnes darbnīcā. Katru mēnesi padziļināti izzinām kādu koku, decembrī tā bija egle.
  • Ūdens pētīšana – pētām nokrišņus, to daudzumu un veidu, peļķu veidošanos, rasu, salnu, ledu. Mērījām peļķu dziļumu, gleznojām ar ūdeni. Tas palīdzēja izprast gaisa un saules ietekmi dabā, kā arī gadalaiku maiņu, mitruma nozīmi augu augšanā. Tagad zinām arī tautas dziesmas par dažādām dabas parādībām.
  • Sēšana, stādīšana un stādiņu kopšana – brīnišķīga, izglītojoša aktivitāte, kuras laikā var izprast dabas likumsakarības. Darbošanās ar augiem, sēklām, palīdz arī rēķināt. Lobot pupu sēklas rodas “Pupu matemātika”; grupā aug 2 ābelītes, tomāti un pupas. Bērni patstāvīgi kopj augus. Rudenī lasījām ābolus un spiedām ābolu sulu.
  • Dabas kalendārs – veicina pētniecības iemaņas. Bērni prot novērot dabu, uzlikt laika apstākļus kalendārā un paši par to stāsta.
  • Pētām kukaiņus, putnus, dzīvniekus – ierīkojām “Slieku fermu”, vērojām zīdastes un citus putnus ābelē; vasarā un rudenī notika regulāra dažādu gliemežu pētīšana pagalmā; interesanta bija ragu pētīšana, salīdzināšana.
  • Dažāda darbošanās ar dabas materiālu – esam izveidojuši burtu alfabētu fotogrāfijās no dabas materiāla.
  • Ejot ar bērniem dabā mācām par dabas saudzēšanu un atbildīgu attieksmi.

Varam teikt vislielāko paldies vecākiem par sadarbību un līdzdalību dažādu DABAS projektu realizēšanā!

Sagatavoja: 3.grupas skolotājas Anita ŠNEIDERE un Sintija PUŠPURE

Skip to content